Xiahe (Sjagge) - Reisverslag uit Peking, China van Marcel Wingerden - WaarBenJij.nu Xiahe (Sjagge) - Reisverslag uit Peking, China van Marcel Wingerden - WaarBenJij.nu

Xiahe (Sjagge)

Door: pernissers

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 September 2011 | China, Peking

Mooi (voor Chinese begrippen) hotel met badkamer. En schoon. Na een biertje + eten bij Snowy Mountain Cafe vroeg naar bed gegaan. Na lekker ontbijtje (p.p. 2 euro) niet met de groep meegegaan naar de monestry, maar met een taxi de berg op naar een heilig meer. De rust was overweldigend. Chinezen kunnen namelijk gigantisch veel lawaai maken. Met de taxi (met gevaar voor leven) de berg af gesjeesd. Langs afgronden en over een onverhard pad. Terug in Sjagge dacht hij nog even in te kunnen halen tussen twee rijen auto's door. Blij dat we heelhuids konden uitstappen. Toch nog een rondje monestry gelopen, waar 3000 monniken wonen. Na nog even bij de plaatselijke middenstand de huisnijverheid bezichtigd, nog even een paar kralen en kettingen gekocht. Je moet toch iets aan ontwikkelingswerk doen. De middag afgesloten met een yak- of kipburger en french fries (bijzonder gekruid met cajun). Marlies weer redelijk bij de mensen. Bij het zien van al die glimmertjes krijgt ze gelijk kleur en praatjes. Inmiddels nog vijf mensen uit de groep met in min of meerdere mate buik en maagklachten. Benieuwd wanneer wij aan de beurt zijn. Of wij zijn gehard genoeg??????
Morgen met de bus richting Bingsingsung of zo iets. Met de boot gaan we boedha's in een grot bezoeken. We zullen jullie groeten overbrengen. Marianne en Patrick een hele leuke vakantie toegewenst. En pas op voor scootertjes. Denk aan Gerard. Groet van ons vieren.

• 02 September 2011 - 11:37

Marianne:

Leuke hoed ma!

• 02 September 2011 - 12:02

Gerrie:

tja marianne je moet wat he, trouwens een fijne vakantie

• 05 September 2011 - 07:32

Marianne:

Pa, ma de koffiepot kwam bijna achter jullie aangelopen.

• 05 September 2011 - 08:29

Geer !:

Allereerst de groeten aan mijn broer (Gerard figuur). Hij is echt gezellig en gelukkig maar voor jullie ! Leuk die foto's en verslagen. Hoop dat Marlies weer is opgeknapt. Nog 15 dagen te gaan ? Doe rustig aan en geniet nog even. Hebben jullie daar nog hete kip gegeten ? Hij, eheh Zij is echtttt lekker. Groeten van de Verschoortjes. Blijf heel !!